Sayap kita...

        Pada kehidupan.. sebuah perjalanan biasa.. pada mereka.. ini cuma laluan biasa.. hahaha pelajar.. belajar .. memahami.. dalami.. gunakan.. hakikatnya.. laluan itu berbeza... maka kerana itu jgn mudah mentafsir tnpa terlebih dahulu meneliti... laluan apa.. perasaan apa.. situasi apa.. kau x kan pernah tahu apa yg aku lalu.. tidak akan pernah faham apa yg aku fikirkan .. kerana aku sendiri keliru, maka mustahil utk kau fahami aku. :P :P
        laluan itu penuh dengan wajah-wajah yg sering keluar dan masuk... kata-kata yg kadang kala membangkitkan semangat dan kadang kala melunturkannya kembali.. mungkin kau juga terdetik seperti aku.. mengapa begitu? jika sudah dinaikkan semangat dan kita sudah berjaya.. mengapa luntur semula dan gagal kembali?? fikirkan semula.. jika hidup tiada turun naik.. tiada tawa dan duka... tiada sakit dan sihat.. akankah timbul perkataan sakit? duka? turun? .. lengkapkah tawa? sihat? naik? hahaha.. maka kau manusia akan lupa menghargai.. akan selalu lupa mensyukuri.. pada yg ada.. pada yg kau miliki.. pada yg selalu memerhati.. kau akan lupa kerana itu fitrah manusia mudah melupai..
      kerana itu.. biarkan sakit itu hadir.. mnjadi penghapus dosa.. biarkan duka itu wujud menjadi teman bahagia.. biarkan turun itu datang.. agar kau berusaha naik kembali.. dan kata-kata sindiran yg menyakitkan itu.. biarkan disitu.. hahaha dengar.. teliti.. fahami.. tafsiri.. dan perbaiki.. setiap manusia punya sayap ghaib yg membuatkan mereka terbang.. sebahagian mereka terlalu bergerak berdasarkan logik akal hingga mereka lupa.. dalam dunia ini.. wujud entiti yg tidak bisa dilihat tapi mampu dirasai..
      sayap itu seumpamanya... sayap yg membawa kita terbang.. sayap yang bernama impian.. sayap yg membantu kita mencapai kebaikan dalam hidup.. sayap itu.. semarakkanlah ia.. terbang tinggi ke angkasa.. pada ketika dunia kata kau tidak mampu.. tutup mulut mereka dengan bukti daripadamu.. bisukan mereka dengan kebenaran keyakinanmu.. dan bila kau sudah berada dipuncak.. jgn lupa pada yg sentiasa menuntunmu disaat kau jatuh.. jangan lupa pada kedudukanmu dulu..
      bantu mereka yg senasib dgnmu.. pelihara harta-hartamu.. harta yg tiada galang ganti.. Jika diharus lepas pergi, maka biar dengan penuh maruah.. dengan penuh ikhlas tnpa ada sekelumit pun penyesalan... Sayang... sudah masanya aku terima kebenaran.. hakikat yg aku bukan seperti kamu.. pada kamu mungkin aku tidak seharusnya terlalu berkeras dgn diriku.. aku manusia.. tapi kehidupan aku yg lalu mengajar aku utk hidup dalam tekanan yg tinggi.. terlalu tenang akn merampas pergi kemampuanku dan kerajinanku utk terus bekerja.. aku sudah biasa begitu.. dan biarkn air mata itu berteman sepi.. kerana ternyata itu lebih baik.. dan biarkan air mata itu mengalir tnpa henti.. ternyata itu lebih baik..
      titisan pertama mungkin membawa pergi kekuatan aku yg ada, tapi titisan kedua membawa pergi segala duka dan permasalahanku... dan titisan yg ketiga membantu aku bangkit.. saat ini.. aku memerlukanmu.. utk beritahu aku.. bahawa segalanya masih belum tamat.. masih belum berakhir.. dan aku ingin cuba berada diketiga-tiga titisan air matamu.. biar aku tidak mampu berkata apa-apa.. aku ingin duduk disampingmu memegang erat tangamu.. menangislah.. menangislah.. aku tidak akan ketawa... bahkan mungkin aku akn menangis bersama..
       Kau kata sayap kau rapuh.. kau kata sayap kau patah.. hakikatnya dia cuma calar.. cuma luka kecil.. dan jika benar patah.. masih ada kaki utk berlari bukan? Nia.. sudahlah.. pada yg tidak mampu dikejar.. biar Allah yg jaga.. pada yg tak mampu dicapai.. berusaha lagi.. gagal berkali itu perkara biasa.. ^_____^... utk kali ini.. sem baru bersama azam baru.. yg terakhir harus menjadi yg terbaik.. someone i know used to told me this.. " macam mana buat perkara yg sama dua kali boleh gagal lagi teruk? patutnya dapat lebih baik sbb kita buat perkara yg sama."
       so.. let's just get crazy, okay? NIA, Yani, Yan or what ever... i am still me.. ^___^ hehe.. i'm gonna touch the sky.. with or without you.... where ever i go imma always be me.. :P :P
      owh and to all my friend.. happy ending holiday.. hahaha.. selamat kembali ke medan peperangan.. wish you all "welcome back home" and good luck.. ^__^ owh yeah i heard that Deg student having really tough time yeaah?? hehehe all i can say try hard and good luck to all of you.. you have your aim.. you know your limit.. you know you can do it so don't hold it.. i know all my seniors are  really talented people.. they are the one that teach me to be this strong.. coz when i see them get good result and have good learning time .. i was like.." if they can do it why can't i?" so.. seniors2.. CAYOK!!! GANBATTE KUDASAI..
     eemm.. eemmm to daisy.. try hard okay.. i really wanna follow your step.. this sem.. we try to get 4 .. well when it's you, i think i should put 'again' after that number 4.. only me who should try really hard... but i'll beat you .. :P :P wwweeeekkkk i willl wwwweeeekkk :P :P
      and to all my friends.. hope this is our last sem and we will grad soon.. really soon.. ^__^ so that's all.. ^__^ let's just fly far.. fly high.. ^___^
Harapan pada dunia,
suatu kata berbisa,
Kerana jika kukuh kepercayaanmu,
Harapan akn menjadi nyata,

Harapan adalah susunan perkataan,
barisan yang memberitahu dirimu,
Hanya yang berani mampu teruskan langkah,
Maka aku bukan pengecut yang melarikan diri,

Kali ini...
Sekali lagi..
Sekali lagi...
Benarkan aku mencuba lagi..
Tolong benarkan aku cuba lagi...
Lebih kuat..
Lebih gagah...
Lebih berani..
Lebih tabah...
Tolong cuba... 
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment