Bintang...

        Dilangit yg gelap dia muncul... menghiasi kegelapan malam dengan cahaya.. mereka kata dia indah.. cantik di pandang mata.. hakikatnya dia terbakar.. semakin terang warnanya semakin kuat perngorbanannya..
         sesetengah kita terlupa ... henti seketika memandangnya.. cntik susunan Ilahi... ditemani bulan yang bagaikan mutiara ditengah selautan  pasir jernih... Bintang.. aku pernah memilih untuk menerima abstrak itu.. dikala aku memberi pilihan pada teman-temanku utk memilih antara bintang, bulan dan matahari.. dan bulan dan matahari dilontar jauh.. bintang dipilih... bukan kerana mereka tidak berjasa.. bulan dan matahari juga indah dimata.. cuma .. cuma.. pada bintang itu aku lihat jutaan harapan.. taburan impian.. titisan air mata yang jatuh juga mampu menjadi bintang indah yang bertabur di langit malam..
          Menjadi sesuatu yang indah.. yg dilihat puluhan jutaan manusia.. binaan terindah yg wujud ketika malam menjelma.. aku memilihnya kerana ia mampu dilihat.. dihargai semua manusia.. utk seketika dia menghilang manusia mula mencari.. tapi.... aku salah.. sangkaanku salah... kerana bintang itu bukan aku... aku tak mampu menjadi bintang itu.. selalu bersinar terang... selalu diperhati.. aku tak mampu..
         aku cuma wujud seketika di depan mata.. hingga dalam sesaat aku hilang dari pandangan mata... meninggalkan kesan yang mendalam dalam kehidupan mereka.. aku cuma berlalu bagai angin bayu.. utk seketika.. aku akan pergi.. mungkin sementara.. mungkin selamanya... dan hari ini di detikkan ke dalam hatiku... mungkin benar.. aku angin.. hahaha.. mudah berubah arah.. mudah beralih tujuan.. tappii..
        aku ingin melihat yg baik2. tentang angin.. ^__^ aku ingin mengambil cuma yg terbaik yg ada pada angin.. dia tidak pernah hilang tidak pernah berhenti wujud.. walaupun tidak kelihatan dia tetap ada.. tanpanya manusia tidak bernyawa.. tidak mampu bernafas sempurna... manusia hilang keupayaan... menjadi boneka kaku tak berkehidupan...
        angin mungkin sesuatu yg kita terlepas pandang.. tapi tanpanya kita panas membahang... kita hilang kesabaran.. jadi angin.. melakukan tugasnya dengan sempurna.. tak terlihat oleh mata.. tapi tangan bisa merasa... terbang bebas tanpa sayap... bertiuplah angin bawa impian aku terbang tinggi sejauh angkasa... kerana suatu masa nanti.. aku akan sampai kesana mengejar impian yang mereka kata mustahil dan sila putus asa...

    "people can doubt me.. but not myself..coz the time i said i can't.. not in a thousand years i can do it.. until my brain change it's own thought..." ... so here i gooo.. NIA on the stage baby... hahaha my way dude.. my way... (Nothing Impossible Anymore..)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment