kamus sempurna aku....

     aku tertanya... definisi sempurna itu apa? setiap langkah aku merangkak... dunia berbicara tentangnya... katanya bila kau temu sesuatu yg kau bahagia menerimanya... dan kau selesa menerimanya.. kau merasa sempurna memilikinya... biar dibalikmu ada mulut2 berbicara dan tertnya
"kau melihat itu sempurna?"

     aku tertanya... definisi sempurna, masih... ketika kaki goyah menompang hidup dgn kekuatan Tuhan beri... mereka kata sempurna itu tiada bentuknya... umpama udara... nyaman... tenang... menyejukkan... sempurna utk ketika panas menjelma... tapi ketika sejuk suasana... kau menggigil menerima dia yg kau kata sempurna... bagaimana ia sempurna bila ia ada batas waktunya?

     dan aku tutup kamus sempurna mereka dan buka buku kosong ditanganku... mungkin sempurna aku ini ada bentuknya sendiri... yg mana aku boleh lihat jelas ketika yg lain tidak mampu melihatnya... mungkin sempurna aku ini datang ketika aku dan dia dalam keadaan tidak sempurna... bersatu dalam keyakinan yg kami akan sempurna... dgn harapan menggunung serahkan ketentuan kepada Tuhan pencipta alam...
     sempurna, kamu apa? 
      jadi coretan singkat aku lakar pada buku kosong dalam genggaman... sempurna aku bila hati bahagia dengan kehadiran mereka.... sempurna itu bila mereka membawa aku lebih dekat pada Yang Satu... biar dalam keadaan tidak sempurna... sempurna itu bila aku menitipkan semangat untuk mereka untuk menjadi sempurna pada ketika aku sendiri sedang goyah jiwa... dan dengan nasihat itu aku sendiri cuba berubah menjadi sempurna... sempurna itu bila aku selesa dengan dengan kelakuan kita dan aku tak mahu kehilangannya walaupun aku lihat ketidaksempurnaan kamu... aku sempurna bila kamu ada... dan aku tak mahu kehilangannya...jadi bila aku pulang untuk sempurnakan diriku dengan mencari kelibatmu... aku harap kamu terima...

       To my family thanks for making me feel perfect in my imperfect world... keep my head up high n my heart strong when time was hard...

      for DN... I'll be back soon to correct everything but for now lemme be imperfect so I know the meaning of perfect when we be together and I want to perfectly fits into our world again...

       to U,  I think... I start to love u too much... that it's hurt  to know I've hurt u... if perfect that u scared about then we don't need to be perfect... we just be us and perfectly fill each other imperfection... slowly change to perfection... slowly becoming perfect...

I need all of u to write in that empty book in my hand the definition of perfection
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment