always coming back when I have the chance...

I just wonder why? I did say I don't like it yet I still coming back...
how long has it been? since the day I left u in a title of a student? why still I had a feeling like I'm still part of u... jauh berjalan... perjalanan ditempatmu itu lebih mengajar aku tentang bnyk perkara... well..
        sbb kat tempat nilah aku kenal dan belajar segala-galanya.. bukan cuma ilmu di dalam kelas... tapi tentang kehidupan... how when u leave, everything change even if they said nothing would change us...  aku belajar hilang kawan... aku belajar cari kwn... aku ditolak jatuh... aku belajar berdiri kembali... aku belajar menyayangi seseorang yg asing... dan aku belajar ditinggalkan dan meninggalkan...
         aku belajar perkara penting... dan aku belajar perkara sia-sia... aku berdiri atas kaki sendiri... aku pendam semua selagi aku terdaya... aku belajar kawal segala-galanya... aku belajar kawal perkara paling besar dalam hidup aku, diri aku...
         perlahan-lahan aku kenal siapa aku... the boundaries that I thought I never gonna get past it... I walk through it... with so many people support me... dgn tanggungjwb... dgn kemahuan... dgn keperluan... dgn ketidakyakinan...
       
 kau... pernah byg ada kat tempat aku bila kau mahu aku selalu ikut dan manjakan kau?
     
 kau pula, pernah terbyg seksa aku menanggung dosa dan penat lelah aku melawan syaitan dalam diri aku bila kau tinggalkan aku setelah kau kata kau mahu bimbing aku keluar dari tempat ni?

        ah... biarlah cerita lama berlalu... mereka-mereka yg menghukum aku sblm tafsir keadaan aku... mereka-mereka itu manusia-manusia tanpa dosa.... sedang aku manusia yg selalu bergelumang dosa... mana sepadan...
         jadi... setiap kali... bila hati gusar dgn takdir Ilahi... bila jiwa tak mampu tanggung sakit lagi... bila hati mendesak mahu MATI!!... bila iman gugur untuk kesekian kali....
aku suka... pulang kesini...
kerana ditempat ini... masih tinggal sisa kekuatan aku yg semakin hari semakin menghilang... masih ada kenangan dimana aku berjuang utk menjadi seseorg dimatamu... masih ada nafas-nafas lega dan ketenangan jiwa biar aku dihimpit masalah tak sudah...
Disini ... aku pernah kuat... 
ketika aku meninggalkan yg aku sayang kerana keterpaksaan dan kau kata kita takkan berubah... aku lupa... aku yg berubah...

ketika aku ditinggalkan yg aku sayang kerana menyayangi yg bukan hak dan aku kata kita takkan berubah... aku lupa... aku yg berubah...

kerana hidup dalam "kita takkan berubah " itu adalah kepalsuan... segalanya berubah... aku, kau, kita... semua perlu berubah utk teruskan sebuah perjalanan bernama kehidupan... jadi aku tak salahkan kau bila kau tak berubah... kita pernah janji kita takkan berubah... tapi aku yg berubah kerana tak mampu tampung sakit sama yg berulang... dan aku juga tidak marah bila kau berubah... kerana aku tahu aku juga berubah... cuma entah... lebih baik atau sebaliknya...

kali ini... aku kembali lagi ke tanah ini... dgn harapan, masih, ada sisa kekuatan aku yg tinggal utk aku terus berlari... sisa yg aku tinggal ketika aku pergi dulu... ketika mana aku benar-benar berdiri atas kaki sndiri... ketika kau tak pernah tergerak bertanyakan "bagaimana kau hari ini? gembirakah? ada masalah? aku rindu kau..."

ketika aku sendiri mati berkali-kali... bangkit semula berdiri... ketika mana yg mendengar cuma Ilahi... Ya Allah... sungguh aku rindu saat-saat aku mengadu cuma kepadaMu.. cuma kepadaMu..

aku harap aku kuat bila balik nanti... bila aku tiba ditanah selangor ini menerima kenyataan aku kembali sendiri... kau yg dekat tapi semakin jauh... dan kau yg jauh yg telah pergi...
entah kenapa... aku kata aku tak suka... tapi aku selalu mahu pulang kesana... apa lagi yg tertinggal? kenangan kita? atau kenangan aku cuma?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment