Ruang masa

Assalamualaikum pembuka bicara semoga para pembaca dirahmati Yang Esa,

      Perjalanan kehidupanku di sem 5 ini amatlah panjang dan masa pula amat singkat. Bagaikan ruang utk bernafas itu terlalu sedikit hingga aku hampir lemas... lemas dgn pelbagai perkara... rimas dan resah.. akhirnya aku ambil keputusan utk tidak mengendahkan lagi.. yg datang disambut girang yang pergi dihantar dengan pandangan.. mungkin memegang atau memujuk cuma satu pekerjaan sia-sia yg tidak seharusnya berlaku... dan linangan air mata itu bagaikan terlalu murah.. terlalu.. mungkin fitrah wanita itu sudah wujud dlm diriku.. ^__^ Alhamdulillah.. utk segala yg aku peroleh dan aku redha utk yg telah pergi meninggalkan aku...
      sayang.. jodohku yg jauh.. Assalamualaikum buatmu.. siapa pun dirimu.. aku menanti kau menjemputku, kebimbangan yg wujud disebabkan fitnah dunia... datanglah sayang.. datang hapuskan fitnah itu.. pimpin tangan aku mencari redha Ilahi... aku selalu menanti hadirmu pendidik, imam dan pemelihara martabatku... Allah Ya Allah.. tabahkan aku pada sebuah penantian yg telah Engkau tetapkan.. jangan biarkan aku rebah...

cukuplah smpai situ dibicarakan suara hati.. tiba masa menceritakan tentang semalam... (change language mode.)
   
     yooo wass up.. lame bergg x merapu.. wahaha.. ade x yg rindu NIA?? x de.. yele kitew sedar sapew kitewww.. mane le ade yg merindu.. harap2 le Kekasih kita rindu kita... >/////<... okay so ni nk citer pasal smlm.. ^_^ citer lawak yg aku pun x tau nk citer mcm mana.. hahah kisah bermula bila aku , mj n mira ke pasar malam.. itu dh mmg jadi rutin entah sejak bila.. :P x de le bnyk sgt belikn.. tapi sejak sem lepas lg tiap jumaat ke pasar mlm jadi rutin.. x g x besh wookk.. nk jadi citer gempak nyer... smlm lepas balik dr pasar mlm aku malas balik bilik... mj n mira pun same.. so lepas balik kitaorg g le jalan2 dlm uitm.. mula2 ingat nk ikut jalan jauh lalu oren pastu cengal pastu pusing le balik smpai kolej kitaorg.. jauh le jgk dlm 1km.. hahhaha lepas tuh diorg ckp nk singgah mkn jap kat PI... so ikut jele.. dah alang2 kemalasan nk balik bilik tuh tinggi.. nk buat mcm manakn.. kalu aku balik bilik, katil tuh mcm ade satu suara pujuk tau.. scary.. oleh sebab secary yg amat aku tido le atas die... hahahahah..
      kembali ke cerita tadi... kitaorg singgah PI.. pastu aku citer le kat diorg pasal aku ada suka satu suara lelaki yg azan kat sana.. suara jejaka ni aku dh aim lama dh.. tp aku x pernah tgk muka dia secara jelas.. aku rase mcm pernah jumpa dia sekali.. sekali le.. itu pun agak je... aku mula suka suara dia masa AGM dahlia.. dia baca Quran kat situ.. masa dia baca tuh aku mcm ade kat satu dunia lain.. hati ni rasa lain.. suara dia mcm lunak semacam.. lg sedap dr org yg menyanyi.. serius!!! ni bukan ayat hiperbola.... or metafora.. aku rase mcm terbang je bila dgr suara dia mengaji.. hati rasa tenang mcm dgr lagu lullaby... sejak hari tuh aku cari jgk empunya suara tapi mcm selalu x berkesempatan tgk muka dia..
      masa ramadhan dia selalu azan (smpai skang) aku kadang2 g terawih kat PI tuh selalu je terbuai2 dgr suara dia azan n iqamat... tp pikir2 balik aku g PI semata2 sbb suara dia je.. mcm Astagfirullah x ikhlasnya budak ni.. so aku berhenti kejap rawat hati.. wahahaha.. tapi smpai skang suara dia aku bleh cam.. so smlm aku citer kat mira n mj pasal dia.. so diorg ckp nk tunggu Isyak.. nk dgr dia azan.. hahaha.. lawak.. masa nk azan Isyak lg lawak.. hahaha diorg semangat nk sekodeng lelaki tuh dgn alasan yg diberikan mira nk meminang jodoh ... hahaha.. meminang bg pihak aku pulak tuh.. nk jadikan asam jawa mj beli sbgai hantaran.. 'mengarut jee'.. lepas tuh masa azan Isyak diorg sekodeng bahagian lelaki.. Isk3 korg ni.. bleh jd spy x terlatih.. hahaha dan2 masa tuh ada satu bukaan langsir kat belah pompuan.. kecik jele, cukup2 utk tgk muka org tuh.. tp x jelas... yg kitaorg tahu dia pakai baju purple ngan kain pelekat.. hahaha so mj ngan mira yg x puas hati ni ckp "jooomm tunggu dia kuar dr PI".. aku kat situ dah 'eh x teruk sgt ke curiosity diorg ni.. aku yg minat diorg pulak yg excited nk tgk muka..' hahaha tapi x pe.. peluang nk tahu siapakah gerangan pemilik suara punya pasal.. hahaha sambil tunggu dia keluar kitaorg buat2 le mcm tunggu teksi.. bajet2.. hidup harus pandai bajet berlakon maa kalau x mana mau hidup...
     tunggu punya tunggu ade le sorg mamat baju purple kuar.. tapi kitaorg mcm x yakin itu org die.. sbb entah... mungkin bentuk badan lain.. muka dia mcm lecturer x mcm student.. so diorg x puas hati lg.. so ckp tunggu lagi, mungkin baju purple lain.. tunggu2 ade sorg lg baju purple kuar.. tapi dia jalan arah bertentangan.. x pandang kitaorg so kitaorg mcm x nmpk muka dia.. dah le dia nk naik kete.. mira pulak ckp "eh dia nk naik kete dh cepat le." aku dh 'nk ikut ke x nk ni?? dah semacam je' .. masa tuh mj n mira dh ke depan.. ikut jola jang.. dah ko malas sgt nk balik bilik.. apa salahnya .. diorg jalan laju je.. x hirau org2 kat depan PI tuh.. aku dah..' cover2... nasib le'  .. tp still bukan org yg dicari.. sbb yg masuk kete tuh nmpk tua sgt.. yg kitaorg nmpk tuh muda lg.. masa tuh nk patah balik rase mcm segan je.. yele tadi laju je jalan ke arah depan tiba2 nk patah balik duduk kat tempat tadi, mestilah org pandang pelik.. so kitaorg ambik jln belakang.. lalu le kawasan solat lelaki.. mira ngan mj x puas hati lagi tuh.. diorg ambik kerusi panjat tgk ikut cermin... ahahahahaha aku rase baik aku lari.. baru nk lari tiba2 mira terjun kerusi... dia jenguk bebetul depan arah kiblat.. hahaha.. mesti le org dlm masjid tuh nmpk.. aaaahhh.. malu2 kitaorg lari mcm x cukup tanah.. tp diorg x give up lg tuh.. tgk pulak melalui tingkap sebelah lagi.. itu x le nmpk sgt mcm skodeng sbb mmg ada tempat pejalan kaki... hahaha sanggup tuh panjat bukit sedangkan ada tangga.. salut doe semangat x give up diorg ni.. hahaha.. tapi last2 x nmpk jgk org tuh.. so kitaorg g le ke hep check tempat modul finishing school.. hahaha jgn ingat diorg give up.. diorg ade rancangan lagi besar nk cari siapakah gerangan pemilik suara tuh.. aku ... redha jela.. tapi besh jgk hahahaha..
      lepas check nama tuh kitaorg jalan balik ke dahlia (kolej) tiba2 nmpk bulan kuning.. besar lawa.. so stop kejap kat bukit depan cengal lepas tangga dahlia 1... merenung bulan kuning besar yang cantik.. kemalasan nk balik bilik tuh berganda lg.. masa ni aku ambik ruang sikit utk tenangkan fikiran.. kosong.. sambil bual2 ngan diorg... masa tuh masa berlalu sgt pantas tapi terasa mcm x masa tuh terhenti.. aku kosongkan hati, minda n jiwa... pikir cuma yg aku nk pikir cuma yg aku rasa.. ruang masa.. masa tuh mcm ruang masa cuma untuk aku.. sejam yg panjang... tgk bintang.. tgk bulan.. indahnya alam Allah cipta.. syg sbb terlalu kejar dunia kita lupa.. dan kemudia aku tetapkn kembali landasan perjuangan aku.... yeaap time to go back and start thinking about jobs again.. so kol 10 lebih kitaorg baliklah ke bilik memulakan pemikiran tentang kerja2 yg x siap lagi.. buat smpai tertido atas lantai..
 ni le gmbr kitaorg yg tgh bersantai tgh2 mlm tgk bulan tuh.. hahaha ni gmbr roomate aku yg ambik.. kebetulan dia lalu kat situ.. ^__^ so thanks to everyone for giving me such a really good time ..
   Alhamdulillah aku diberi sedikit ruang masa tuk mencari sebuah perasaan bernama ketenangan bersama kwn2 yg sudi menggila dgn aku mlm tuh.. ^__^ thanks a lot..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment