past, present, future....

      sebuah laluan... sejuta pandangan... ratusan insan... puluhan pilihan... dan hanya satu tujuan... mencari redha Yang Esa... yang lepas, yg sedang dilalui dan masa depan yang tidak diketahui. Apa yg bakal terjadi suatu hari nanti? 10 tahun dari sekarang? siapa yg akan kekal berterusan? siapa yg akan pergi dulu dan tidak kembali lagi? remaja ini akan berganti. Dewasa ini akan berlalu pergi. keanak-anakan ini tidak boleh kekal lagi. siapa aku dimasa hadapan adalah ketentuan mengikut pilihan aku dan tindakanmu pada aku...
     10 tahun lagi. Masihkah kita disini? memegang erat pertalian yang kini semakin kuat diuji dengan perpisahan dan kesibukan? 10 tahun lagi... akankah aku mampu bertemumu? 10 tahun lagi.. aku mahu bertahan disini, melihat keanak-anakkan kita semua. biar mereka kata kita sudah dewasa... biar mereka kata kita bukan lagi remaja.. 10 tahun lagi dimasa hadapan, aku mahu kita seperti ini... bersama seperti sebuah keluarga... ya kamu keluarga aku.. memiliki kamu adalah penghormatan bagiku.. maaf jika dalam tidak sengaja aku menyakitimu..
       10 puluh tahun lagi... terlalu jauh pada pandangan sesetengah manusia.. tapi pada aku.. ia sesingkat esok hari.. jadi 10 tahun lagi.. aku harus berusaha utk 10 tahun lagi.. memastikan masa depan berada dalam landasan.. menyambung perjuangan yang bermula sedari kelahiranku... titik perubahan itu harus kekal.. sebab perubahan itu harus kukuh... jgn dilihat apa yg kita tak punya tapi berusaha menjaga apa yg sudah kita ada..
        dan utk 10 tahun lagi.. aku perlu melihat kembali masa lalu yg telah aku cipta dan aku perlu lalui hari ini dengan sepenuh hati.. dan masa depan akan jadi sesuatu yg pasti.. mungkin 10 tahun lagi aku sudah punyai anak2 saudara dan menerima gelaran makcik... hahaha.. mungkin 10 tahun lagi aku sudah ditemani.. mungkin dan sekiranya tidak maka.. biarlah Allah bersamaku.. mungkin ada sebab pemilik rusukku tidak mahu bertemuku disini...
     utk 10 tahun lagi.. aku ingin menjadi dewasa seperti abah dan mama... aku ingin menjadi si bijak yg di damba dunia seperti DR M dan yg dihormati pengikutnya seperti TGNA dan yg tegas dan tabah seperti saidina umar.. ^__^ utk 10 tahun lagi menjadi berjaya.. aku jnji utk terus berusaha hidup diatas dunia... so everyone.. thanks for coming into my life.. even just for some short time.. i learn something from you...
you always there to be together with me doing the
crazy idea i have..
Daneko is 6 but can't get any picture that have our colour.. sorry..

always happy.. ^___^


you always there when i cry

always cheer me up when i moody..

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment