pulang...

aku sangka aku masih dijalan itu... melalui ulangan sama kehidupan... perjalanan yg tak berpengakhiran... lelah... benar... lelah benar mahu terus berdiri... hingga aku tersungkur kesekian kali... Tuhan ... aku bermohon sekali lagi jalan keluar ... pada kurniaanMu dahulu yang aku masih salah pilih laluan... atau mmg ini ketentuanMu? untuk aku jatuh berulang kali hingga aku ketemui jalan sebenar supaya aku menghargai kebenaran yg bakal datang nanti?

jadi sekali lagi... aku berjalan dalam lemah tak berdaya... melintas sekian duri dalam kehidupan... tampalkan topeng dongengan manusia... senyum ... dalam paksa... air mata... sudah enggan aku mahu seka... jadi aku biarkan ianya mengalir bersama senyuman dimuka... mungkin dgn itu mereka perasan dan akan berhenti melukai... mungkin... atau mungkin aku salah lagi... mungkin... aku tak pasti...

dan aku berjalan kali ini... dgn hati separuh mati... separuh mati... 

dan tiba2 pintu itu diketuk... aku tertanya siapa yg berani? siapa yg sudi? siapa dia yg mencuba? dan kenapa? cermin besar dimuka pintu ditenung... apa yg kau lihat padaku sang pencinta? jiwa separuh mati itu... apa indah yg kau lihat? berat beban yg akan kau bawa nanti... utk bawa hati itu pulang kembali... tapi kau masih mencuba... dan aku lihat usaha... jadi aku serah pada Ilahi.. jika ini jalan yang DIA pilih buat hati... aku terima... jika aku terluka hahaha... sisa apa lagi hati ada? dia sudah separuh mati...

aku terima kamu andainya kamu perantara seterusnya untuk aku dekat dengan Allah...

dan perlahan-lahan... kau ubah warna dunia ku... I just thought that this was a try... but I guess it wasn't.. It was something more... more than I expected... in just a very short time... u change my heart.. totally... u fill the loneliness in me... the lost that I've faced... u fill it... my weakness... u fill it... my strength, u used it well... It's like we fit for each other... I still thinking I'm dreaming... that everytime I wanna go to sleep I check ur message... n everytime I woke up too.. I check it again... to confirm that this is totally real n I am not dreaming...

u teach me to be patient... u teach me to smile... sincerely... with u... I can just be me... I can say when I'm jealous... I can say when I miss u... I can say when I'm mad at u... I can say the truth... no lie...

n when my heart in doubt... U come n convince me... that everything is fine... u mesmerize me with ur "insyaaAllah"...

so again... on the road... u take me home... to somewhere I belong... I guess I found a second place where my heart really wanna stay after home..

akhirnya ... hati degil itu mahu pulang... ke jalan mencari Tuhan... selepas berkali-kali dia tenggelam lemas dalam dugaan...

but dear... I am nothing too but a broken heart... u're the only brave one dare to take that half dead heart... can't u see ur strength?

but sweetheart... change for Allah okay? biar Allah jadi kekuatan kita... bila hati rasa duka... bila dia mula curiga... bisik padanya... Allah kan ada... selalu... ada...

and here I am... waiting for u... 
semoga jodoh itu Allah tulis untuk kita... semoga jodoh itu Allah tetapkn pada kita...

semoga Allah jadikan aku jodoh terbaik utkmu... dan kau jodoh terbaik utkku...

so u finally take me out from my complicated world... with u... I just wanna have a simple life... full with laughter n smiles... yeaa no doubt that test will come upon us... but promise me u'll be strong n not gonna leave...

I will love u as long as u love me...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment