awak akan datang

    awak akan datang.... saya tahu awak akan datang... awak dah janji itu... jadi saya tunggu... hingga waktu itu, saya cuba yg termampu utk jadi lebih baik dari sebelumnya... capai semua yg pernah saya impikan dulu supaya nanti awak tak perlu bersusah payah kerana saya... as much as I'm strong enough to stand on my own ... I'll fight till death come meet me... if, death arrive ahead of you... i'm preparing to meet you in the next world... insyaaAllah
    menjanjikan bulan bintang itu bukan cara kita, saya tahu itu... kerana awk yg Allah sediakan utk saya adalah awk yg memahami siapa saya yg sebenarnya... jadi sehingga awk datang dgn keyakinan, sehingga itu saya mahu hidup dalam keyakinan saya sendiri... mereka kata saya tak usaha... biar.. biar begitu... Allah lebih tahu... bila Allah mahu gerakkan hati, Dia takkan gerakkan cuma sebahagiannya tapi kedua-dua bahagian hati itu agar ia bisa bersambung... jadi saya tunggu hati itu bersambung nanti...

Tuhanku, tuntun hatiku mencari jalan yg diredhai olehMu... hingga saat ini aku cuma ada Kamu... Hasbi Rabbi Jallallah... (cukuplah Allah bagiku dalam segala sesuatu).
cukuplah ya Rabb, aku  menduakan cintaMu dgn kebahagiaan sementara. Lelah sudah kejar yg tak sudi... Lelah sudah berlari mengejar fantasi... Kali ini aku mahu bina fantasi itu sendiri... cuma ada aku dan kehidupan aku... mati?? dia pasti datang jadi takut apa? penat? smpai bila mahu berehat?? syurga menanti, dan kerana syurga itu indah, perjalanan mencapainya tak mudah... Ya Rabb, bukan syurgaMu yg aku damba tapi keredhaanMu kepada para penghuni syurga yg aku impikan... jadi aku ke syurga keranaMu Ya Rabb... keranaMu... untukMu.. semua ini hanya untukMu...


(coretan utk hati rapuh yg terleka... sebelum esok tiba, hari ini aku mahu menapak dua langkah dihadapan... sekilas pandangan aku sudah jauh terbang, jadi kau yg pilih utk turut serta atau terus dgn kesedihan dunia sementara. Kerana aku bukan biasa, hidup dalam kebiasaan itu adalah satu kepalsuan dan aku bukan pelakon pentas dunia kamu.... bukan... itu bukan aku...)

I am strong, because I've been weak. I'm fearless, because I've been afraid. I'm wise, because I've been foolish. 

state your heart... till then I'm on my own battle...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment