iljimae....

..... hahaha assalamualaikum sume yg masih sudi membaca... hhhmmm hahaha kenapa cerita pasal iljimae plak ni... ape lak menatangnya iljimae ni?? hahaha
     short story pasal iljimae ni... iljimae ni sorg mamat yg sbnrnya putera raja tp sbb kes dalaman istana dia hilang family dia n hilang ingatan... then bila dia besar dia dpt tahu pasal diri sendiri n dia nk balas dendam.. so dia jd pencuri n pecah masuk istana sendiri... huahuahua... en enchem...

so ape kaitan aku dgn en enchem ni??? hahaha sbb aku minat sgt dia aku dah tercopy diaaaa... hahaha rezeki or kelebihan yg Allah bagi... aku xpernah pecah mana2 kunci... then on 15 oct aku pecah kete kwn aku... bkn le pecah cermin hahaha gua bukak pintu kete tuh guna dawai... hhmm nk citer pepanjang pnjg sgt... citer nyer mcm ni... memula kitaorg cuma nk g HTAR utk interview for our project its572... tp mj ade riding test.. hahaha so kitaorg tunggu la dia kat satu mall ni... masa nk park tuh punye la ssh nk carik parking sbb penuh .. then nmpk sorg mamat cina...
    dia tgh jln... nad dlm kete saje2 la buat tnya (mamat tuh x dgr pun)
"kete u kat mane?".. then dia ternmpk n senyum smbil tunjuk kat kete dia... hahaha kitaorg gelak gila2... dh le mamat tuh enchem.. hahaha.. then nad tinggal beg dlm kete... selalu dia buat x teragak2 tp x tau nape hari tuh teragak2 nk ltk beg.. but still she left them... hhmm ni la punca kes.. hahaha
    kitaorg dgn penuh perasaan suka.. jln2 dlm mall.. then makn.. masa mkn tuh aku citer la kat nad n ina heart to heart... pasal apa biarlah simpan... biar kitaorg je tau.. hahaha... tp sedeh la citer kitaorg... aku dh nk nangis.. sbb mmg betul2 dh penat nk hadapi benda sama...
    abih mkn .. kitaorg pun turun la g kat parking.. dah byr tiket tuh baru nad perasan kunci kete dlm beg yg dia dh letak dlm kete!! ina dh WHAT!!! hahaha.. aku??!! hahaha entah nape hari tuh emotionless sgt... hhmm ... then kitaorg g la kat kete pikir dulu mcm mana nk buat... tp x mampu pikir .. g jumpa abg2 washer kat parking tuh (hujung parking tuh ade car washer) mintak tlg diorg... ade sorg abg ni dtg bukak getah kat tepi tingkap kete... biasa la aku tgk org buat... then dia cuba bukak... tp x bleh.. dia ckp kene hntr kedai.. korg tau la betapa aku x suka give up.. aku mintak dawai tuh kat abg tuh n try sndiri..
    dgn lafaz bismillah (kunci kepada segala kejayaan) aku try... dlm 5 minit jgk la... berpeluh2.. then PAK!!!... ade bunyik woookkk... kitaorg dh berdebar2.. try bukak pintu terbukak derrr!!! TERBUKAK!!! hahaha... but that time I'm still emotionless... really don't know why that day I feel really empty... but still Alhamdulillah utk pertolongan yg Allah bg... :).. I broke into her car!!...(excuse my grammar)  hahaha... so kitaorg selamatlah... (but not the car, pity her baby)
    itu baru citer first gua pecah kete org... next story gua pecah bilik org lak... hahaha... citer dia bermula bila aku ngan ina n tira g swimming... semangat tau nk g swimming.. happy gile!! taukn nia suke sgt swimming.... besh gile... first time g swimming kat uitm ni... besar la... malam semua pompuan... hoho pusing2 dlm kolam (rase mcm ikan pun ade hahaha) ... tira panggil aku duyong sbb swimming mcm ikan.. hahaha
    ok... hbis swimming tuh aku tukar baju lmbt gile so tira g la tukar kunci loker yg kitaorg ambik ngan kad matrik aku yg pakcik tuh ambik... dgn confident tuh dia x tgk kunci yg dia ambik tuh kunci mana... so dgn selamba kitaorg balik... smpai bilik baru sedar diorg slh tukar kunci... memula aku ckp la aku g tukar balik... then smpai pool diorg dh tutup ... oh my ... aku balik bilik balik n diorg dh try nk bukak pintu... aku ckp la ambik pin rambut hitam dlm bilik aku... pin yg selalu org guna dlm tv tuh... so try la cucuk masuk.. pusing2 .. dh terbukak kunci dia sbnrnya tp pin tuh lembik so x leh nk tarik lock pintu tuh... sbb pintu tuh lock dia jenis pusing... call segala mcm yg bertugas, semua mcm nk berdalih jee.. siap kate kene pecah pintu then byr RM100 bagai... geram gile!!!... then nia try jgk sedaya upaya baca bismillah (mcm masa nk bukak kunci kete)... then ternmpk kunci roomate yg ade kat sebelah.. kalu pin ni lembik kenapa x guna kunci tuh? walaupun x masuk full sikit dh cukup nk pusing lock tuh.. so aku try la masukkan kunci roomate aku.. then pppuuuuffff!! clack... terbukak!!! hahaha dgn muka bangga aku lepas pintu yg dh terbukak tuh n ckp "ok nk balik!!" 
     diorg pndang aku dgn muka pelik smpai diorg tgk pintu yg dh terbukak tuh... ina dan terjerit hahaha... dtg peluk aku.. tira yg g bilik kwn dia ambik pisau sbb nk pecahkan tepi pintu tuh pun terhenti... hahaha.. ya Allah .. Allhamdulillah... berkat bismillah... walaupun org ckp bismillah tuh pendek... cukup dh nk membuatkan perkara mustahil jadi x mustahil... minat aku kat iljimae tuh cuma tmbahan jee.. hahaha... ilmu yg aku dpt dr movie tuh pun cuma cukup syarat jee... hahaha kunci utama nk bukak segala lock dimuka bumi ni adalah Bismillah.. so till then...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment