Jangan pernah berhenti...

bertiup laju masa berlalu.. tnpa sedari satu persatu agenda dunia di tempuhi.. sendiri.. berteman... sukar senang... kecewa.. resah.. gelisah.. gundah... syukur.. redha.. pasrah... dan segala mcm lagi perasaan yg tersenarai dalam kehidupan... kita lalui... kita hadapi.. kita tempuhi.. bangkit jatuh bangun kembali... jangan pernah berhenti.. sesukar mana kehidupan , jangan pernah berhenti.. mungkin bukan disini.. mungkin bukan waktu ini.. mungkin bukan cara ini.. mungkin bukan jalan ini.. mungkin yg akan datang lebih baik.. mungkin yang menanti lebih bahagia.. mungkin yg tersurat lebih mudah.. mungkin .. mungkin..
      kerana kehidupan adalah tempat yang penuh dengan kemungkinan.. maka jangan pernah berhenti berharap... Allah memerhati... Allah mendengar... Allah mencatatkan kisah terbaik buat mu.. tapi sikit yg harus kau beri utk mendapatkannya.. Usaha.. Doa .. Tawakal.. jika masih tidak berhasil.. Allah telah mencatat kisahmu berbeza.. kita sudah lihat awalannya maka tiba masa utk menghadapi keputusannya... jangan meletakkan kesalahan ini dibahumu.. kerana jika berhilir dari Allah akan kembali kepada Allah juga kita berserah... Redha.. redhakn..
       mereka yg menjadi pengantara kejadian ini padamu... doalah semoga mereka insaf dan tidak menyakiti yg lain lagi.. biar kau jadi yg terakhir ditindas.. biar kau jadi yg terakhir disakiti.. dan doaku utk hidupmu... semoga jalanmu selepas ini lebih mudah, bahagia dan tenang... semoga yg terjadi ini menjadi pengajaran buat kita.. semoga kita menjadi lebih berani dengannya.. disini kita belajar utk tidak menyerah pada keangkuhan kuasa manusia.. disini kita belajar utk terus berusaha hingga keakhir perjuangan.. disini kita belajar utk menghadapi.. dan mungkin disini juga kita belajar untuk menerima..
       teman.. apa jua pilihanmu... aku menyokong... dan ketahuilah aku juga merasakan kesakitanmu kerana aku bersamamu waktu itu.. melihat yg kau


dilayan sedemikian.. jika dunia aku mampu untuk robohkan utkmu.. aku akn lakukan.. tapi janji Allah itu pasti.. yg berusaha akan memperolehi.. cuma mungkin bukan waktu ini.. bukan saat ini.. bukan cara ini.. bukan jalan ini.. teruskan melangkah jangan berhenti.. percaya dan hadapi.. yakin dan teruskan berlari.. jangan pernah berhenti.. biar mereka buka mata pada apa yg telah mereka siakan... aku akan terus berjuang bersamamu.. kita harus jadi lebih gagah.. kali ini.. kita harus lebih berani!!
      jadi jangan pernah berhenti.. jangan pernah berhenti.. kerana aku yakin pada kemampuanmu.. dan aku menyokong keputusanmu yang baik.. semoga kau meletakkan kepercayaanmu pada Allah.. DIA memerhati... ^____^ la tahzan ya ukhti... cayok!!!
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment